بررسی دیدگاه والدین در مورد عوارض ناشی از بازی با رایانه در دختران دبستانی

نویسندگان

  • جعفر زاده, سعیده مرکز تحقیقات بیماری های غیر واگیر، دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران
  • محمدخان کرمانشاهی, سیما گروه پرستاری، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. (٭نویسنده مسئول). شماره تماس: 02182883899 Email: [email protected]
چکیده مقاله:

Abstract Background & Aim: computer games have inevitably devoted a significant portion of children and adolescent's socialization. This study has been conducted with the aim of examining views of parents about the long-term effects of computer games on primary school girls. Material & Methods: It was a descriptive cross-sectional study. The sample consisted of 150 mothers of school girls studying in first to sixth grade who were recruited by convenience sampling in 2013. Data was collected by a researcher-made questionnaire and analyzed by descriptive statistics and Chi-square test using SPSS-PC (v. 16).   Results: The complications of long term use of computer game from mothers’ views was reported as reduction of social interaction and physical activity (%77.3), burning eyes and Poor eyesight (%76.7), dropout (%72.7), aggression (%62), obesity (%54), and musculoskeletal problems (%36.7) respectively. In addition %59.3 of mothers reported that all family members use computer in their homes. The most important factor of long term use of computer from mothers’ view was no restriction to use computer games in their home (%68.7). Conclusion: Regarding the findings, in order to protect and promote children’s health it is recommended that training courses will be initiated for children, parents and teachers in line with changing their viewpoints and supervision of the type and conditions of computer games, child nutrition and maintaining children’s ergonomic body condition while playing the games. 

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

اثر بربرین در تنظیم آستروسیتهای Gfap+ ناحیه هیپوکمپ موشهای صحرایی دیابتی شده با استرپتوزوتوسین

Background: Diabetes mellitus increases the risk of central nervous system (CNS) disorders such as stroke, seizures, dementia, and cognitive impairment. Berberine, a natural isoquinolne alkaloid, is reported to exhibit beneficial effect in various neurodegenerative and neuropsychiatric disorders. Moreover astrocytes are proving critical for normal CNS function, and alterations in their activity...

متن کامل

اثر بربرین در تنظیم آستروسیتهای Gfap+ ناحیه هیپوکمپ موشهای صحرایی دیابتی شده با استرپتوزوتوسین

Background: Diabetes mellitus increases the risk of central nervous system (CNS) disorders such as stroke, seizures, dementia, and cognitive impairment. Berberine, a natural isoquinolne alkaloid, is reported to exhibit beneficial effect in various neurodegenerative and neuropsychiatric disorders. Moreover astrocytes are proving critical for normal CNS function, and alterations in their activity...

متن کامل

ارایه الگوی حمایتی دولت از کارآفرینی رسانه‌ای در ایران ( مورد مطالعه بازی های رایانه ای )

با توجه به حمایت دولت در این سال‌ها از بخش خصوصی در تولید و تأمین بازی‌های رایانه‌ای بومی و متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی، مهم است تا به فرصت‌های موجود در این حوزه بیش از پیش پرداخته شود. هدف این پژوهش، ارایۀ الگوی حمایتی دولت از کارآفرینی رسانه‌ای در ایران است. بدین منظور محققان، این تحقیق بنیادی را با به‌کارگیری روش کیفی نظریۀ برخاسته از داده‌ها، شکل دادند و در این راستا از ابزار مصاحبه برای...

متن کامل

بررسی دانش و عملکرد در زمینه سندرم بینایی ناشی از کار با رایانه در کاربران رایانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان

هدف: بررسی دانش و عملکرد در زمینه سندرم بینایی ناشی از کار با رایانه در کاربران رایانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان روش پژوهش: این مطالعه توصیفی- مقطعی روی 280 نفر از کاربران رایانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی‌شده صورت گرفت. جهت گردآوری داده‌ها از پرسشنامه­ای که از مطالعه متون موجود تهیه گردیده بود، استفاده شد که مشتمل بر سه بخش اطلاعات جمعیت‌شناسی، دانش و عملکر...

متن کامل

دختران و بازی های رایانه ای: بررسی ارتیاط بین هویت جنسیتی و استفاده از بازی های رایانه در میان دختران 14 تا 16 ساله شهر فسا

این پژوهش به بررسی ارتباط بین استفاده از بازی های رایانه ای و هویت جنسیتی دختران نوجوان شهر فسا در استان فارس می پردازد. تحقیقات که تاکنون به انجام رسیده اند، بیشتر متمرکز بر تفاوت های دختران و پسران بوده اند و ضمن آن توصیفاتی نیز از استفاده دختران از بازی ارائه داده اند. اما این تحقیقات این واقعیت را نادیده انگاشته اند که در میان افراد یک جنس هم تکثر زیادی وجود دارد. به همین دلیل، تحقیق حاضر ب...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 28  شماره 93

صفحات  163- 172

تاریخ انتشار 2015-04

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی برای این مقاله ارائه نشده است

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023